Forum  Strona Główna



 

zmarli podatnicy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Podatki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcelinka2017




Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:26, 02 Lip 2018    Temat postu: zmarli podatnicy

mam kilka kont podatkowych, na których figurują tylko osoby zmarłe. na podstawie ewidencji ludności ustaliłam "potencjalnych spadkobierców" ale pomimo wezwania te osoby nie zgłosiły się. Jak postąpić dalej, tylko prosze krok po kroku. Mam też takie pozycje, gdzie w ewidencji ludności nie figurują takie osoby, a ja mam wiedze, że Ci podatnicy nie żyją. jak postapić w takich sytuacjach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Majka




Dołączył: 31 Paź 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:13, 09 Lip 2018    Temat postu:

Gmina może wystąpić do Sądu z wnioskiem o stwierdzenie nabycia spadku po zmarłych podatnikach.
Ja przygotowywałam dokumentację a Pani Mecenas pisała wniosek i na sprawę do sądu jeździła.
Wcześniej nikogo nie wzywałam do urzędu bo te wszystkie sprawy to są bardzo sporne w rodzinach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RIP




Dołączył: 09 Maj 2018
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:28, 12 Lip 2018    Temat postu:

Po pierwsze: najlepiej napisać do sądu czy było przeprowadzone postępowanie spadkowe lub skorzystać z wyszukiwarki w internetowym rejestrze notarialnym, ale tam są dane od 2016 roku.

Po drugie: jeżeli w ewidencji ludności nie ma osób które są w ewidencji podatkowej, można w KW lub EGB sprawdzić czy są tam jakieś podstawowe dane (imiona rodziców czy pesel) i sprawdzić czy są w tej ogólnopolskiej ewidencji ludności. W ten sposób można ustalić ostanie miejsce zameldowania a wtedy już tylko trzeba pisać, pisać, pisać….

Po trzecie: jeżeli pkt 1 i 2 nie pomoże, mi zdarzało się wzywać (tzn. „uprzejmie prosić”Wink osoby trzecie, np.: sąsiadów lub osoby które zorganizowały pochówek o udzielenie informacji czy są jacyś spadkobiercy. Czasami można dowiedzieć się, że są ale np. nie mieszkają w twojej gminie albo mieszkają zagranicą. Czasami okazuje się, że zmarły nie miał żadnych krewnych. Warto próbować.
Ktoś na forum może zarzucić, że takich rzeczy nie powinno się robić. W piśmie nie ujawniam żadnych danych oprócz nazwiska zmarłego i uprzejmie proszę o udzielenie informacji. Jeszcze nie zdarzyło mi się, aby ktoś się nie odezwał albo złożył skargę.
Pozostaje również poczta pantoflowa. Jeśli mieszkasz w gminie, w której pracujesz na pewno znasz kogoś kto zna kogoś, kto zna kogoś… w ten sposób też można się czegoś dowiedzieć...

Po czwarte: żeby złożyć wniosek do sądu o przeprowadzenie postępowania trzeba mieć dane spadkobierców…

Po piąte: nie wiem czy jesteś z dużej gminy czy małej, ale u nas postępowaniami spadkowymi w zakresie użytkowania wieczystego zajmują się osoby z inne wydziału i często warto ich zapytać czy maja jakieś dokumenty. A nuż się okaże, że w twojej sprawie już coś się dzieje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
magda




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:07, 12 Lip 2018    Temat postu:

Dokładnie jak wyżej napisane. Może to mało profesjonalne, ale zwłaszcza w małej gminie najłatwiej dowiedzieć się o spadkobierców podpytując tu i tam, sąsiada, sołtysa itp. Wystarczy ustalić jednego spadkobiercę i wskazać go we wniosku o stwierdzenie nabycia spadku, sąd już od tej osoby będzie domagał się wskazania pozostałych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cloak




Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Czw 15:22, 12 Lip 2018    Temat postu:

Orientujecie się jaki jest koszt takiego postępowania dla Gminy ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
magda




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:45, 12 Lip 2018    Temat postu:

Niewielki, 50 zł opłata za wniosek + 5 zł za wpis do rejestru spadkowego + 17 zł za złożenie pełnomocnictwa (o ile w imieniu gminy będzie występował pełnomocnik) Odpisy aktów zgonu, aktów urodzenia jako urząd dostaniemy bez opłaty. Czasem sąd może zażądać dodatkowej zaliczki na koszty postępowania gdy np. sprawa jest bardziej skomplikowana i trzeba poszukiwać spadkobierców przez ogłoszenia prasowe, mi zdarzyło się to raz na kilka spraw. Ale i tak zawsze formułując wniosek piszę, że wnoszę o obciążenie kosztami postępowania uczestników, więc zazwyczaj nawet i te 50 zł po zakończeniu postępowania spadkobiercy wpłacają na konto gminy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Podatki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxGreen v1.2 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin