Forum www.wiedzasamorzadu.fora.pl Strona Główna
postępowanie podatkowe

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wiedzasamorzadu.fora.pl Strona Główna -> Podatki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bonifacy303




Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj. świękokrzyskie

PostWysłany: Czw 20:27, 01 Gru 2011    Temat postu: postępowanie podatkowe

zwracam się z prośbą o udzielenie informacji jak postąpić w następującej sytuacji : gmina w 2003 roku wydzierżawiła grunty sklasyfikowane jako Bz i W umową dzierżawy w której brak zapisu o obowiązku płacenia podatku. W 2004 r złożył dzierżawca informacje podatkowe. W 2009 odwołał się od corocznego wymiaru podatku od nieruchomości SKO uchyliło decyzję w całości i przekazało do ponownego rozpatrzenia, gdyż część wydzierżawionego gruntu w 2008r została zwrócona osobie fizycznej i nie został odliczony dzierżawcy podatek za ten grunt. Podatki dopiero z odwołania dowiedziały się o takim zwrocie a aneks do umowy został napisany dopiero w grudniu 2009 roku ale nie podpisany przez dzierżawcę. Technicznie podatek wymierzony w lutym 2009 po przesłaniu decyzji z SKO odpisano z konta ale nie wymierzono zgodnie z zaleceniami SKO. jak w tym momencie postąpić czy należy wszcząć postępowanie art 165 i potem 7 dniowy termin i decyzja? czy tylko 7 dniowy termin i decyzja? czy jakaś inna procedura? nikt nie potrafi mi tu pomóc a Gość napewno odwoła się od decyzji którą muszę wymierzyć gdyż odwołuje się od wszystkiego jednocześnie nie regulując wogóle podatku. Z góry dziękuję za odpowiedź

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wiedza
Administrator



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:29, 02 Gru 2011    Temat postu:

Witam,

Jeżeli jest decyzja SKO o uchyleniu decyzji wójta i przekazaniu sprawy do ponownego rozpatrzenia to postępowanie podatkowe jest ciągle w toku i kolejnego postępowania nie można wszczynać - postępowanie kończy prawomocna decyzja, a tu takowej nie było. Teraz należy zebrać materiał dowodowy, dać stronie 7 dni na zapoznanie się z nim i wydawać decyzję.

Pozdrawiam.
P.Ciszewski


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bonifacy303




Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj. świękokrzyskie

PostWysłany: Czw 19:06, 15 Gru 2011    Temat postu:

proszę o udzielenie pomocy jak postąpić w następującej sytuacji: podatnik złożył w październiku informacje w sprawie podatku od nieruchomości w których nie wykazuje budynku gospodarczego. Jako załącznik przedstawia pozwolenie na budowę na tej samej działce budynku mieszkalnego w którym jest zaznaczone ze można rozpocząć budowę po rozburzeniu istniejącego tam budynku pozwolenie to jest z datą kwietniową. za jaki okres naliczyć podatek 1.czy tylko do kwietnia czy 2.do okresu zgłoszenia tego faktu do Urzędu czyli do końca paźdzernika? czego ewentualnie jeszcze od niego żądać?
Czy w tej sytuacji skoro w lutym dostał decyzję ostateczną wznowić postępowanie 243 § 1, art. 241 § 1 i art. 244 §1 czy wszcząć art. 165 ordynaci podatkowej?
Druga sytuacja osoba również w październiku przysłała pismo w którym informuje iż rozwiązała w kwietniu umowę wynajmu budynku pod działalność gospodarczą. Nie znamy danych osoby wynajmującej budynek więc nie możemy sprawdzić kiedy wyrejestrowała działalność, zaś podatnik nie załączył umowy wynajmu. Mimo wezwania nie złożyła informacji w sprawie podatku od nieruchomości, należy dodać że przebywa za granicą ale meldunek ma nadal w naszej gminie. Jak powinnam postąpić? myślę że kontrola podatkowa rownież jest niemożliwa gdyż wszelkie pisma tam kierowane są awizowane.
Muszę przyznać że takie sytuacje zdarzają się dość często. Przy rozbiórce np. stodoły na działce gdzie podlega opodatkowaniu jako budynek pozostały przyjęliśmy jako datę ograniczenia obowiązku podatkowego datę zgłoszenia tej informacji na stosownych drukach.
dziękuję za odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wiedza
Administrator



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:59, 22 Gru 2011    Temat postu:

Witam,

Obowiązek podatkowy od budynku istnieje do końca miesiąca w którym dany budynek przestał posiadać cechy budynku, czyli stracił np. dach - chodzi o ustalenie stanu faktycznego i w tym celu niezbędne jest przesłuchanie strony w ramach postępowania podatkowego. Obecnie należy wszcząć postępowanie podatkowe w sprawie zmiany decyzji ustalającej zobowiązanie podatkowe na 2011 rok (z urzędu poprzez wydanie postanowienia i doręczenie go stronie) na podstawie art. 165 § 2 i 4 Ordynacji. Następnie trzeba przeprowadzić pełne postępowanie z zastosowaniem art. 200 włącznie, a decyzję w sprawie zmiany decyzji ustalającej zobowiązanie należy wydać na podstawie art. 254 OP.
W drugiej sytuacji należy zachować się podobnie. Przyjąć stawkę od działalności gosp. do końca kwietnia na podstawie pisma podatnika, a postępowanie i decyzja powinny się opierać na ww. przepisach. Niemożność doręczenia pism podatkowych podatnikowi osobiście nie stanowi przeszkody w prowadzeniu postępowania podatkowego - podwójne awizowanie zapisane na kopercie zwrotnej traktuje się jak doręczenie ze wszystkimi skutkami prawnymi do egzekucji włącznie.

Pozdrawiam.
P.Ciszewski


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Elżbieta




Dołączył: 13 Maj 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:18, 27 Gru 2011    Temat postu:

Witam,

Jak należy postąpić w następującej sytuacji: nieruchomość leśna (1,30 ha -las) stanowi współwłasność osób fizycznych i prawnych. Zgodnie z Uproszczonym planem urządzenia lasu powyższy las stanowi drzewostan w wieku 30 lat, a więc podlega zwolnieniu z podatku na podstawie art. 7 ust.1 pkt 1 ustawy o podatku leśnym. Podatnik - osoba prawna złożyła deklarację na podatek leśny mając na uwadze art.6 ust.6 u.p.l. Jak powinien postąpić organ podatkowy w sosunku do pozostałych podatników (osób fizycznych), którzy pomimo wezwania do złożenia deklaracji w trybie art. 274 a Ordynacji Podatkowej nie dopełnili tego obowiązku? Czy należy wszcząć postępowanie podatkowe w sprawie określenia wysokosci zobowiązania podatkowego w podatku leśnym, a następnie umorzyć postepowanie w trybie art. 208 OP. (z uwagi na "zerowy" wymiar podatku)? Proszę o podpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wiedza
Administrator



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:15, 29 Gru 2011    Temat postu:

Witam,

Faktycznie trzeba wszcząć postępowanie w celu określenia zobowiązania, ale nie umarzałbym postępowania, tylko na podstawie art.21 § 3 OP wydał decyzję określającą "zerowy"podatek. Z finansowego punktu widzenia można nie robić nic, ponieważ ta decyzja nie wnosi niczego nowego dla dochodów gminy, ale z prawnego punktu jest wskazana.

Pozdrawiam.
P.Ciszewski


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wiedzasamorzadu.fora.pl Strona Główna -> Podatki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy