Forum  Strona Główna



 

Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Oświata
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RST




Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:10, 25 Kwi 2012    Temat postu: Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników

Witam,
czy ktoś już zagłębiał się w temat pomoc de minimis jeśli chodzi o dofinansowanie kosztów ksztąłcenia młodocianych pracownikóó?bo jestem przerażona tym co mnie czeka po 1 września kiedy zacznął obowiązywać przepisy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wiedza
Administrator



Dołączył: 03 Wrz 2010
Posty: 301
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:36, 12 Lip 2012    Temat postu:

Witam,

Odwagi Droga Koleżanko ! Problem będzie krótkotrwały, na początku jest trudno a później człowiek się doucza i jest z górki. Przed wydaniem każdej decyzji należy wezwać przedsiębiorcę do złożenia informacji o przedsiębiorcy i o otrzymanej pomocy de minimis z innych źródeł oraz oświadczenia o wielkości otrzymanej pomocy - na przestrzeni trzech ostatnich lat podatkowych. Pomoc (dofinansowanie) nie przysługuje jeżeli przedsiębiorca na przestrzeni trzech ostatnich lat podatkowych otrzymał pomoc de minimis o łącznej wartości większej niż 200 tys. EURO. Zdecydowana większość przedsiębiorców nie przekracza tego pułapu i pomoc im się należy. Wraz z wydaną decyzją o przyznaniu dofinansowania należy wystawić zaświadczenie o pomocy de minimis i przekazać je przedsiębiorcy.
Formularz ww. informacji jest publikowany w rozporządzeniu RM z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz .U. z 2010 Nr 53 poz. 311), a wzór zaświadczenia znajdzie Pani w rozp. RM z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2007 Nr 53, poz. 354 z późn. zm.). Wartością pomocy (którą trzeba przeliczyć na EURO) jest kwota dofinansowania. Trzeba jeszcze dane te podać do sprawozdań przesyłanych elektronicznie prezesowi UOKiK, ale to dłuższa bajka, proponuję w tej sprawie zwrócić się o pomoc do pracowników podatkowych - oni na bieżąco udzielają pomocy publicznej. Zapraszam też do odwiedzenia działu POMOC PUBLICZNA na naszej stronie. Powodzenia.

Pozdrawiam.
P.Ciszewski


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wiedza dnia Czw 13:40, 12 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Madlen2424




Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:44, 02 Sie 2012    Temat postu:

Witam

Mam pytanie w sprawie waloryzacji. Kuratorium przysłało mi pismo, zgodnie z którym kwot 8081 i 254 nie należy waloryzować a kwotę 4587 trzeba waloryzować jak dotychczas. Według mnie jest odwrotnie. W art. 70b od września zmieniają się kwoty za 36 miesięcy i przyuczenie, ale punkt o waloryzacji zmienia się dopiero od stycznia, więc wydaje mi się, że do stycznia trzeba waloryzować wskaźnikiem 105,7%. A kwota za 24 miesiąca jest wymieniona w ustawie o zmianie ustawy o systemie oświaty i tam nie ma nigdzie mowy, żeby ją waloryzować. Jak sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Małgorzata123




Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:17, 08 Paź 2012    Temat postu:

Ja otrzymalam wytyczne z Urzedu Wojewodzkiego ze nie waloryzujemy zadnej kwoty, czyli wyplacamy 4587, 8081, 254. Tez mi to nie pasuje, ale Urzad twierdzi ze takie informacje otrzymal z Ministerstwa...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Małgorzata123




Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 7:58, 12 Paź 2012    Temat postu:

Witam mam pytanie. Trafil mi sie przypadek ze pracownik administacyjno-biurowy (ukończone liceum zawodowe) bez tytułu robotnika wykwalifikowanego kształcił sprzedawcę. Staż pracy wynosi 10 lat. Według mnie dofinansowanie się nie należy, ponieważ zgodnie z rozporządzeniem szkolący powinien posiadać - świadectwo dojrzałości liceum zawodowego i tytuł robotnika wykwalifikowanego lub równorzędny w zawodzie, którego będą nauczać, oraz co najmniej czteroletni staż pracy w tym zawodzie nabyty po uzyskaniu tytułu zawodowego.
Bardzo proszę o opinie, czy zgadzacie się ze mną czy przynalibyście dofinansowanie??
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Danuta




Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:30, 09 Lis 2012    Temat postu:

Pomocy!
Muszę wystawić decyzję na dofinansowanie i nie wiem jakią podstawę prawną wpisać odnośnie pomocy de minimis.
czy ktoś mi coś podpowie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
horus0812




Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:31, 26 Lis 2012    Temat postu:

Na podstawie art. 70b ust. 6 w związku z art. 70b ust. 1-3, 7 i 11 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zmianami), po rozpatrzeniu wniosku złożonego przez nw. Pracodawcę ...
a później w uzasadnieniu
Na podstawie dokumentów zgromadzonych w toku postępowania, to jest złożonego przez Pracodawcę wniosku o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika, wraz z załączonymi kopiami dokumentów, oraz na podstawie złożonego formularza informacji (lub oświadczeń) przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, stwierdzono, że :


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Małgorzata123




Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 8:32, 27 Lis 2012    Temat postu:

Na podstawie art. 70b ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.), § 10 ust. 4 i 5 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz. U. 2010 r. Nr 244, poz. 1626), § 6 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz. U. 1996 r. Nr 60, poz. 278 z późn. zm.) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku złożonego przez:

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Danuta




Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:50, 13 Gru 2012    Temat postu:

Witam
Mam pytanie odnoośnie dofinansowania.
Otrzymałam wniosek na dof. od pracodawcy który zakończył działalność 01.07.2011 roku. Uczeń dokończył naukę zawodu u innego pracowacy i zdał egzamin 13.10.2012. Wniskodawca przedłożył wszystkie dokumenty odnośnie ucznia, wpis dzoałalności, decyzje o wykreśleniu z działalności.
Wniosek złozył juz jako osoba fizyczna. Odnośnie pomocy de minimis złożyl jedynie formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (bez załączników). Jak mam rozpatrzyć taki wniosek?
Bardzo proszę o pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GosiaK




Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:04, 14 Gru 2012    Temat postu:

Witam. Ja miałam na szkoleniu opisany taki przypadek: pracodawca zlikwidował zakład pracy uczeń dokończył naukę u innego pracodawcy. I odpowiedź- temu pracodawcy, który zlikwidował zakład nie należy się dofinansowanie za okres, kiedy kształcił ucznia. Pomocy de minimis nie może dostać osoba fizyczna, jeżeli zlikwidowała działalność. taka była odpowiedź pani, która nas szkoliła. nie wiem czy w czymś to pomogłoSmile pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GosiaK




Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:12, 14 Gru 2012    Temat postu:

Ja mam z kolei taki problem. podanie złożyła spółka cywilna. nie dołączyli sprawozdań finansowych, bo takowych nie muszą mieć, więc poprosiłam ich o pity wspólników spółki, aby sprawdzić kondycję finansową spółki. W dostarczonych PIT-ach 36 za 2011 oraz 2010 rok wykazują oni straty,natomiast w oświadczeniu za 2012 rok piszą że nie mają problemów w zakresie płynności finansowej, nie mają zobowiązań wobec ZUS, ani US. W części B formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis też zaznaczyli wszystkie odp "nie". Czyli oświadczają że jest ok, a w pitach za poprzednie lata są straty, co prawda malejące. I nie wiem co mam z tym fantem zrobić. Czy mam prosić dodatkowe dokumenty? Bo pomocy nie można przecież przyznać, jeżeli są trudności finansowe.Jak mam to ocenić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Danuta




Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:14, 27 Gru 2012    Temat postu:

Dzięki Gosiak.
Pytałam w kuratorium odnośnie tego przypadku i pani powiedziała, że skoro szkolił młodocianego to mu trzeba zapłacić. I co mam teraz zrobić???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marylka77




Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:53, 18 Paź 2013    Temat postu: prosze o pomoc w sprawie de mini uczni

Witam. Mam pytanko i problem, chodzi o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych, i oczywiści formularz de mini, co wchodzi w jego skład??Pani w urzedzie gminy powiedziała ze mam za małe koszty i moze przyznać mi tylko połowe dofinansowania za uczni, dla mnie dziwne jest to ze bierze ona ta pomoc za uczni o która sie staram do utrzymanej pomocy i wtedy ją przekraczam i moge otrzymać tylko połowe a wiec zamiast 4800 tylko 2400. proszę o pomoc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
basia




Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:27, 24 Paź 2013    Temat postu: Dofinansowanie kosztów młodocianych

Proszę o informację czy ktoś miał przypadek gdy młodociany skończył naukę np. 31.08.2012r. i nie zdał egzaminu.
Kolejny egzamin zdał rok później tj. 30.12.2013r. i pracodawca złożył w we wrześniu 2013 wniosek o dofinansowanie czy mogę w takim przypadku udzielić dofinansowania? Z gór dziękuje za odpowiedź


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Małgorzata123




Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:09, 28 Paź 2013    Temat postu:

nie mozesz tylko musisz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Oświata Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxGreen v1.2 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin